Avtalegiro og e-faktura
E-faktura med avtalegiro er ikke mulig
Lånekassen tilbyr ikke kombinasjon av e-faktura og avtalegiro. Du må velge enten det ene, eller det andre.
Avtalegiro
Avtalegiro er enkelt fordi du slipper å tenke på å betale eller godkjenne regningen hver måned. Du må selv passe at du har nok penger på kontoen og at maksbeløpet er høyt nok. Hvis du bytter bank, må du inngå ny avtale om avtalegiro.
E-faktura
E-faktura kommer rett inn i nettbanken din, og det eneste du må gjøre er å godkjenne regningen før den forfaller. Hvis du ikke har nok penger på kontoen når regningen forfaller blir den ikke betalt. E-faktura kommer opp i alle banker du har konto i og eventuelt også i Vipps, så det er ingenting å passe på hvis du bytter bank.
Papirfaktura
Vi anbefaler ikke faktura på papir i posten. Det er fordi du må betale et gebyr på 18 kroner per regning. Hvis du likevel ønsker det, må du sørge for at Lånekassen til enhver tid har adressen til der du bor nå. Du kan oppdatere adressen din på Dine sider.
Du må betale selv om du ikke har fått regning
Lånekassen sender regning med terminbeløpet hver måned. Hvis du av en eller annen grunn ikke mottar regningen er det likevel ditt ansvar å betale terminbeløpet hver måned.
Kontonummer og KID
- Kontonummer: 7694.05.20300
- KID-nummer. Det er alltid det samme, og du finner det på Dine sider og tidligere regninger.
- Terminbeløp. Dette finner du på Dine sider.